tiistai 24. helmikuuta 2015

Maidoton chia-vanukas

Mun ehdoton suosikkiherkku on nykyään chia-vanukas. Se on niin simppeli ja nopea tehdä, ja maistuu aivan taivaalliselta. Ja tottakai sitä voi syödä hyvällä omallatunnolla. 
Chia-siemenet sisältävät huimat 20% proteiineja, mikä on huima saavutus jopa siemenille/pähkinöille. Rasvat näissä siemenissä ovat tietenkin niitä hyviä rasvoja ja siemenet sisältävät huimasti vitamiineja sekä mineraaleja (kalsium, rauta, sinkki). 
Chia-siemenet turpoavat nesteeseen joutuessaan todella paljon jo muutamassa tunnissa. Tämän takia siemenet esiintyvätkin juuri vanukkaassa, jotta paksumpi olemus saavutettaisiin. Itse tulen hyvin kylläiseksi tästä reseptistä ja kaloritkaan eivät onneksi pompi kuitenkaan pilvissä.



Chia-vanukas

2 dl Mantelimaitoa
2-3 rkl chia-siemeniä
0,5 dl kaurahiutaleita
(1 rkl vaniljaheraa)
kardemummaa
ripaus suolaa

Sekoita aineet keskenään. Anna seistä vähintään 3 tuntia jääkaapissa tai halutessasi huoneenlämmössä. Nauti ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti